Saturday 28 May 2011

Goodbye Ancelotti



Well, the title have spoken the whole story.. Carlo Ancelotti sudah menjadi bekas manager kepada kelab Chelsea.. sedih juga aku mendengar berita yang Ancelotti kena pecat dek Abramovich.. kenapa perlu pecat manager? walaupun bagi aku, ya, Chelsea dikatakan membuat rekod yang buruk sepanjang sejarah mereka dalam EPL, tapi perlukah  terus memecat manager?


Bagi aku, kekadang bukan pada manager salahnya, kekadang pada pemain itu sendiri.. kekadang, manager dah setting baik punya plan, pemain pulak tak on-form, morale down lah, time tuhlah jiwa kacau.. i mean, u cant 110% terus salahkan manager.. its just wrong thinking.. tapi tuhlah, ikut budaya kita juga, ada ke orang salahkan anak bila anak tuh buat salah? mesti nama mak bapak jugak yang kena..




ok! down to the big question of the year, who will be the next manager? aku rasa, ramai manager yang kecut telur nak lead team Chelsea.. silap sedikit jer, nak pecat, silap sket jer, nak pecat.. ayoyoy.. itu macamkah? tapi bagi aku, aku rasa Guus Hiddink kemungkinan akan menjadi the next manager of Chelsea.. ada juga lah ura-ura yang mengatakan begitu.. tapi sesiapa pun yang dorang mungkin akan pilih, i hope they do the right choice.. i like the way Ancelotti lead.. just kekadang player punya pasal, manager kena tempias..


p/s : why dont bring the Chosen One back? :p

No comments: